Hubbards egna 7 budord

En scientolog   

VÅRA MÅLSÄTTNINGAR
De vitala målsättningar som vi måste lägga huvuddelen av vår tid på är:
1. Göra fienden allmänt impopulär till den totala utplåningens punkt.
2. Ta kontrollen över eller vinna lojaliteten från ledarna för eller ägarna till samtliga nyhetsmedia.
3. Ta kontrollen över eller vinna lojaliteten från nyckelfigurerna inom politiken.
4. Ta kontrollen över eller vinna lojaliteten från dem som styr den internationella ekonomin (…)
5. Allmänt vitalisera de samhällen vi verkar inom.
6. Vinna överväldigande stöd från allmänheten.
7. Utnyttja samtliga liknande grupper som bundsförvanter.”

Scientologins grundare L. Ron Hubbard, HCO Policy Letter 16 feb 1969 Targets, Defense

8 svar

  1. Hahahaha, underbart! Jag undrar hur länge den här bloggen får vara kvar innan den blir anmäld/hackad/nånting av ”originalet”.

  2. UNDERBART!

  3. DET HÄR diggar jag. Det här diggar jag som fan. Det här vet jag fler än mig själv som kommer att digga minst lika mycket. Jag sprider ordet. Hail Xenu.

  4. Helt underbart – du har gjort min dag!

  5. nej scientoligist!😉

  6. Helt ärligt så tog det lite för lång tid innan jag förstod att det inte var Peter U:s nya blogg……Frågan är väl vad det egentligen säger om honom och ScientologKYRKAN? För egen del säger det väl mest att ironi inte är min starka sida….
    /PAGB

  7. PAGB

    Tack ändå för input. Det kan mycket väl vara jag som är otydlig i bloggen. Meningen är ju att förbisurfande iaf någotsånär snabbt inser vad denna bloggen handlar om, egentligen.

    Tjoho

  8. Härska genom att söndra, det uttrycket är väl några tusen år !
    Konsten att slå en fiende, är att känna denne !
    Att hålla sina vänner nära sig och sina fiender ännu närmare !
    INGEN GÖR NÅGOT UTAN LUST – om de inte är tvingade eller får betalt !
    Ärlighet är inte gratis ! Den kostar antingen Tid, Besvär eller Pengar !
    Frihet är inte gratis ! Den måste återerövras av varje ny generation !

    Trodde först att din sajt var FÖR scientologerna, men så fattade jag ironin !
    Det kusliga är ju att så FÅ fattar vad denna ”religion” går ut på !
    Men vadå, enligt ”historieboken” så kastade ju Jesus ut månglarna ur templen
    har de redan kommit tillbaka ?
    Fast de har ju haft 2000 år på sig !
    Kämpa på !
    Intressant att se att terrorister och ”religiösa” nu använder sig av de
    ”demokratiska rättigheterna” in absurdum för att skapa sig själv makt.
    Den Svenska ”demokratin” la sig ju platt när Scient. meddelade att denna
    var COPYRIGHTED !!! När ska bibeln copyrightas ???

Kommentera

