Apropå energisk

Sektmedlemmarna Peter U Larsson och sonen Jimmy Westergren (Vd för jimwestergren AB) är så himla duktiga alltså.
Tänk att dom orkar lägga ner så mycket tid på att skapa olika internetsidor, många med scientologiska grundvärderingar. Visste ni tex Att Jim Westergren driver http://www.blogglista.se  .

Kolla gärna in hans hemsidor  http://www.jimwestergren.se/ och http://www.jw-webbdesign.se/ Han hur många som helst, men det kan vara en bra början för att förstå vidden av hur energisk han är. Lycka till Jim.

Edit: Slänger upp en kopia på kontrakt till Sea Org.

4 svar

  1. Tack för dina lyckönskningar. Företaget går bra faktiskt.

    Vill bara klargöra att jag inte är del av scientologi-rörelsen och det sedan ett tag tillbaka. Min pappa känner även till att jag ”lagt det på hyllan”.

    Vill även påpeka att jag fått ut väldigt mycket positivt av scientologin även om jag både varit med om del negativt och har synpunkter.

    Har varit intresserad av filosofi sedan barn och studerar nu andra moderna filosofer, just nu Peter Gärdenfors. Jag tror det är nyttigt att jämföra med olika.

    Hubbards bok ”En ny syn på livet” är en bok jag kan rekommendera för de som är nyfikna på texter av Hubbard om ämnet, tycker själv den är väldigt bra. Sidan framgångtips.se har även artiklar jag kan rekommendera.

  2. Skulle vara intressant att höra om det negativa Jim. Och om varför du lämnat sekten.

  3. Hej Jim

    Kul att du kikade förbi. Vi tackar för lästipsen och gläds över dina framgångar. Jag hänger inte riktigt med på det där om att lägga scientologin på hyllan. Du är gick ju med i Sea Org och då skriver man ju kontrakt på 1 miljard år, eller hur?

    Det står så på http://sv.wikipedia.org/wiki/Sj%C3%B6organisationen

  4. Skriver man kontrakt på en miljard år på Sea org?
    Det känns lite länge faktiskt. Men kanske att man vänjer sig.

Kommentera

