Skitit i det blå skåpet

Jag har avsiktligt och av respekt gått lite varsamt fram när det gäller att tex hänga ut någon specifik person, ändå grusas nu yttrandefriheten. Kritiker till scientologerna anses som lovliga byten.
Jag har nu blivit ett lovligt byte. En sak som hänt idag är att min blogg plockats bort från blogglista.se som drivs av en högt uppsatt scientolog. Man vill till varje pris försöka tysta kritiker, det finns många exempel på detta även i modern tid, både i sverige och USA.

Ok, jag vet, dom flesta tror att detta är ett skämt. Jag önskar det vore så. Vi får väl se hur länge bloggen får vara kvar.

Jag återkommer.

(Inte bara nunnor som blir utfrysta alltså som här DN)

5 svar

  1. Suck, kämpa på bara…
    Gott nytt

  2. Tack. Det betyder väldigt mycket.

  3. Hej,

    Jag har raderat ditt konto på blogglista.se eftersom bloggar som driver religionsförföljelse och skriver lögner om andra inte platsar på listan.

    Du fortsätter skriva lögner om mig trots att jag kommenterat dina falska påståenden. Du har ju själv läst min tidigare kommentar här:
    https://scientologsekten.wordpress.com/2008/12/11/apropa-energisk/#comments

    Jag är INTE scientolog, se ovan länk. Gick ut ur sea org 2004. Och ja, de har en procedur för att avbryta kontraktet och gå ur. Vet inte varför du fortsätter ljuga om att jag är scientolog i ett flertal inlägg (”den drivs av en scientolog” osv) trots att jag kommenterat det. Jag kan ju bara uppfatta det som att du gillar att ljuga om andra men då vill jag heller inte ha din blogg på min lista.

    Att vara på blogglista.se och få gratis reklam är en privilegie och ingen rättighet.

    Du hade kanske gillat om jag ljugit liknande om dig?

    Dessutom tycker jag det är fegt dels att gömma sig som anonym och dels att publicera uttalande om andra utan att kontakta de först eller ens kontrollera fakta.

  4. Varför är det så viktigt för dig att inte förknippas med scientologerna?

    Du gör ju ett rätt bra arbete själv för att upprätthålla kopplingarna med scientologerna, jag skriver vad jag vet. Det är ju viktigt inom scientologin att ”det som är sant för mig är sant för mig”. När blev det illegitimt med förföljelse (av tex psykiatriker, kontaktas dom innan man hävdar att dom har kopplingar till nazisterna?) och för den delen lögner? Inom scientologin har man tom ett namn för förföljelse ”fair game” ”dead agenting” osv
    Man kan ju stödja scientologerna på olika sätt, att inte ifrågasätta är ett sätt.

    En annan blogg skriver om Jehovassekten, kommer du plocka bort den med?
    Att granska en religion är det detsamma som förföljelse?

    Men visst, det är din hemsida, om du väljer att plocka bort mig har du samtidigt tagit ställning och kommer således att censurera allt som är scientologkritiskt, eller?

    Men ok, du censurerar och bedömer vad som är lögn och sanning. Scientologer vet alltd vad som är sanning och vad som är lögn.

  5. Jag skriver om den kristna lobbyismen i landets skolor. Kommer du att plocka bort mig också?

Kommentera

