Al-Shabab

Tittar på Agenda idag och känner mig vansinnigt upprörd, ledsen och arg.

Al-Shabab är den fundamentalistiska sekt i Somalia som låg bakom att en 13-årig flicka stenades till döds. Hennes brott var att hon blev våldtagen av 3 män.

Jag vet inte om det värsta var de beväpnade männen som skjöt in i de protesterande folkmassorna, de 30-talet personer som kastade stenar på flickan tills hon dog, eller de som bara stod och såg på.

Guardian

2 svar

  1. Hej
    Jag och mamma såg just dokumenären.
    de var en av de värsta sakerna jag har någonsin sätt och hört bilderna var så läskiga. Stackars flicka hon hade hela sitt liv framför sig. såg ochså en förjäklig video som al-shabab gjorde om en ung man, man måste verkligen ha ett starkt hjärta för att kunna se den

    Om du Vill Veta sidan är de bara att fråga

  2. Välkommen hit.
    Även om alla borde se dokumentären och kanske även de youtubeklipp som säkert finns så är jag för vek för att se klippen. Jag vet att det finns hjärntvättade fundamentalister som inte drar sig för något, och det får räcka för mig. Upplysning och öppenhet är väl som vanligt lösningen, och att aldrig använda strutsmetoden.
    Att vara kritisk och skeptisk är nog aldrig av ondo, utan en förutsättning för att politiska och religiösa avarter aldrig skall få fäste.

Kommentera

