Länksamling

Jag håller på att göra en liten vårstädning på bloggen. Först ut är att jag placerat scientologrelaterade länkar på en egen sida, Scilink. Detta i ett försök att göra sidan mindre rörig. Det finns ett begränsat antal bloggteman att välja på om man använder WordPress gratisblogg, vilket bl.a innebär att jag tycker att typsnitten i widget och länkar är på tok för stora och feta.

Så nu vet ni det.

En liten artickel från Sydsvenskan, denna gång handlar det dock inte om Scientologkyrkan. Den handlar om Margaretha Sturesson som vårdades i mer än ett år på psykiatrisk klinik efter att ha lämnat församlingen Kristet Center Syd i Höör. Sekten ägnade sig åt utdrivning av demoner.

Ett svar

  1. Jag uppmanar alla medlemmar av religiösa minoriteter, även scientologer, att undvika ett tunnelseende. Det är säkerligen lätt hänt när man är omgiven av människor med samma tankemönster att okritiskt tunnelseende uppstår med inslag av mer eller mindre fanatisk gruppegoism.

    Just därför menar jag att scientologin skall betraktas som ett komplement till livet.

Kommentera

