Scientologer polisanmälda.

Läsartips från en kommentar, tack till signaturen ”it-teknikern”.

Sydsvenskan skriver idag om ett par som polisanmält scientologerna för ofredande.

13 svar

  1. Antingen har parat lämnat ut namn och nr då dom gjort ett ”oxford personality test” varit på någon oseriös personalutvecklingskurs som drivs av en frontogranisation, eller kanske helt enkelt är fairgame av någon anledning…

  2. Jag har också polisanmält scientologerna för ofredande. Jag lämnade Scientologikyrkan 1977, och nu, 32 år senare, har de fått för sig att de ska kunna rekrytera mig tillbaka. De försöker också pressa pengar av mig.

  3. Minns på Sverige mot Narkotikamässan i Malmö, när 4 ”älskvärda gentlemän” från NARCONON-Göteborg, attackerade , hotade verbalt och även fysisk kontakt levererade dom!
    En polisanmälan för olaga hot gjordes men ”brott kunde ej styrkas”!
    Märkligt med tanke på att attacken skedde framför ögonen på Polis, Tull och Kunskapskällaren-Göteborg!
    Ledaren skrek rätt ut i ansiktet på mig, dessa, för mig dyrbara ord. Läs och bedöm: ”Vi tillhör inte någon jävla scientologisekt”!
    Hur många miljoner och gåvor har de fått in genom att förneka kopplingen, tror Ni?
    NARCONON har inte fått några som helst tillstånd att bedriva någon som helst verksamhet i länet. (källa: Västra Götalands län)

  4. Idag fick jag dessutom post från scientologerna i Malmö (de tidigare påstötningarna har kommit från Köpenhamn). Jag mejlade en polisanmälan till polisen i Malmö. Får väl se om det hjälper.

  5. Jag mejlade också journalisten som skrivit om Kävlingefallet i Kvällsposten. Får se vart det leder.

  6. Jag var scientolog i tio år utan att höra ett ljud om rymdkejsaren Xenu. Materialet om honom är strängt konfidentiellt. Den officiella förklaringen är att om man studerar material på den här nivån innan man är mogen för det, kan man bli allvarligt sjuk. Den verkliga förklaringen är förstås att folk skulle dra öronen åt sig ordentligt, ifall de fick veta det från början. Bara som en liten insikt om hur scientologin egentligen ”fungerar”…

  7. Hej P-O Samuelsson.
    Det är skrämmande att Hajar, (m) och Ryggestålh, (fp) i Malmö går de kriminellas ärende, (bara för att synas i media)!
    Stöder man Sekten, så stöder man också brottslig verksamhet! I egenskap av politiker så har man ansvar för sina väljare och sina medmänniskor, men i detta specifika fall, så är dessa två politiker bara ”nickedockor” i ett elakt spel!
    Mitt råd till dessa ”medhjälpare till fortsatt brottslig verksamhet” kan jag som folkvald politiker bara säga: ”AVGÅ, INNAN NI GÖR MER SKADA!!

  8. sci en tolo gi

  9. I hope this is for the company for TV show I seen on Scientology.these are the most stupid people for believing in this crap.your religion is from a writer who thinks up sci find.you people are the worst don’t you know the truth is out on your whole scam.you have a great scam going taking your people’s money.now you have a tv channel recruitment site.lol I can’t believe that anyone would ever believe in one word of that pig elron hubbert.he really got all fools

Lämna en kommentar